Hirdetés

HTML

Hirdetés

Állandó oldalak

Facebook oldaldoboz

Írásaim

Címkefelhő

Futótűz

A fizika, az objektív valóság megismerését célozza meg. Az én véleményem szerint pedig, az abszolút létezés valósága, objektív és szubjektív egy időben. Így én, a megismert objektív valóság hibáira irányítom a figyelmet, és a szubjektív valóság létjogosultságára.

Friss topikok

  • gigabursch: "Így a tudományos szakembereknek, éppúgy hinniük kell a méréseik eredményeiben, azok informatív ér... (2023.01.08. 11:26) Tudomány vagy Isten.
  • TanBá: Mára már van Tudományos Isten. A Tudományos Isten bizonyítás zanzásítva, avagy IGe istenérve 1... (2022.11.19. 13:06) Tudományos Isten.
  • Zsofazsofa: youtu.be/iDEppXwWHag (2022.10.22. 19:17) Istenként élni.
  • Zsofazsofa: youtu.be/PqN7LV2VvYs (2022.10.22. 19:14) Isten éltessen.
  • gigabursch: "Mert, ha egy gyurmából készült golyó gömb alakját megváltoztatjuk és kockát formálunk belőle, akk... (2022.01.27. 07:43) Pi változó értékei.

(KFG - Korlátolt felelősségű gondolataim.)

2017.04.01. 08:59 futotuz

Alapvető emberi jogok.

Címkék: alapvető emberi jogok

Alapvető emberi jogok.

Alkotmányos rendünk alapja és célja, az alapvető emberi jogok meghatározása és törvényes szintű betartása. A társadalmunkat érintő minden politikai és gazdasági változás körülményei között is. Az alkotmányra épülő társadalmi rendünk, csak ilyen módon tartható fenn stabilan. Ha ezek az alapvető emberi jogaink megsérülnek, akkor az alkotmányos alapon nyugvó társadalmi rendünk, labilissá válik.

Egy egészséges társadalmi rendszerben, a kialakult politikai vezetés, csak olyan aktuális adókat határoz meg az adófizető polgárai számára, amelyek a társadalom biztonságos fenntartására szorítkoznak. Az adóhalmozás, vagy a többletadózás jelenségét, csak egy dilettáns vagy korrupt társadalmi vezetés engedheti meg magának. Mert azok által, megingatja a társadalmi stabilitás alkotmányos jogokon nyugvó alapjait.

Ma, éppen egy ilyen társadalmi rendszerben élünk. Amelyben a dilettantizmus és a korrupció miatt, egyre halmozódnak az adóterheink. Mert a gazdasági szinten megvalósuló tékozlás, egyre több adóterheket zúdít a tisztességes adófizetők nyakába. Amely természetesen, egyáltalán nincsen arányban az adófizetési kötelezettséget biztosítani képes jövedelem mértékével.

Amikor a társadalmi vezetőink, a képviselőtestület és a kormány tagjai, megszavazzák a soron következő új adóinkat amelyek, a már amúgy is gyakran túlfeszített jövedelmünket célozzák meg, akkor gyakorlatilag, az alapvető emberi jogainkban gyaláznak meg bennünket. Mert az alkotmányos alapjogaink előfeltétele éppen az, hogy csak annyi adót fizessünk a társadalmi életünket szervező államunknak, amennyi még nem terheli túlságosan a mindennapi életvitelünket.

Ilyen módon, a folyton növekedő adóterheink, és a vele párhuzamosan stabil vagy csökkenő jövedelmeink, nem teszik lehetővé azt, hogy az adózással kapcsolatos kötelezettségeinknek, maradéktalanul eleget tehessünk. A nélkül, hogy az ne korlátozná túlságosan, a mi gazdasági alapunktól függő szabadságunkat. Ilyen módon, az alkotmányos szabadságjogainkat, csak addig biztosítja az állami vezetésünk, ameddig az adóterheink nem korlátoznak bennünket a mindennapi megélhetésünkben.

A parlamentben munkálkodó politikai képviselőink pedig, addig végzik helyesen az önként vállalt feladatukat, ha a mi jövedelmünk figyelembevételével határozzák meg a mindenkori adózási kötelezettségeinket. Ha nem ezt teszik, akkor a dilettáns vagy korrupt kormány cinkosaivá válnak maguk is. Mert abban az esetben, már nem minket képviselnek, becsületes adófizető állampolgárokat, hanem a kormányt képviselik ellenünk.

Ráadásul, az adóterhek mértékének valójában, állandóaknak kellene lenniük. Mert amikor az ország társadalmi szintű változásaira hivatkozva, új adóterheket határoznak meg, akkor azzal egy időben valójában, valamilyen régebbi adófajtának, természetszerűen el kellene avulnia. Így a társadalom fejlődése által létrejövő természetes változásai, az adóterheink nyilvánvaló változásait eredményezik. Ami persze, nem az adóterheink mennyiségére alapozódik, hanem azok felhasználási minőségét határozza meg, a társadalmi változásaink igényeinek az arányában.

Ha az alkotmányos rendben meghatározott adóterheink nem képesek a társadalmi változásaik módosult igényei alapján átalakulni, akkor következik be az adófokozás jelensége. Ami az alkotmányos alapjogaink törvényes szintű megsértése. Ezért az adófizetők nemtetszése, nyilvánvaló módon természetes jelenség. Ilyenkor kerülnek szembe a társadalmi vezetőink, az adófizetőikkel.

Adófizetésben elsők vagyunk a világon. Ami azt jelenti, hogy talán sohasem szűnt meg egy feleslegessé és elavulttá vált adóforma hazánkban, de a mellett, mindig jutott új adózási kötelezettség számunkra. Így az adóterheink, már régen túl vannak a jövedelmünk ötven százalékán. A kormányunk pedig, új adóterhekkel kíván meglepni bennünket. Ha szó nélkül hagyjuk, akkor az alapvető emberi jogainkat tiporják a sárba, még jobban.

Felhívom tehát, a képviselői testületünk figyelmét arra, hogy az adófizető állampolgárok képviseletére jelentkeztek önként. Nem a korrupt vagy dilettáns kormány jogi kiszolgálására. Hazánk gazdasági biztonsága megérdemel annyit, hogy az alkotmányos „rendben” működő népünk képviseletét, ne az adófizető polgárok ellen gyakorolják. A kormány érdekeit képviselve. Mert a személyes felelősségük vitathatatlan.

A dilettáns vagy korrupt kormány, mindig újra és újra próbálkozik. Éppen a képviselői testület feladata az, hogy egyfajta rugalmas társadalmi közegként, folyamatosan csillapítsa a kormány és az adófizető állampolgárok között kialakuló gazdasági feszültséget. Egy hozzáértő, szakavatott kormány, éppen a népjólétre alapozza az adózás minden terhét. Ahol a fennálló népjólét, éppen a társadalom alkotmányos alapon működő biztonságát szavatolja. Az ország politikai szintű vezetésével tökéletes egyetértésben.

Hazánk vezetőinek, olyan jól képzett politikusoknak kellene lenniük, akik az országunk belső gazdasági feltételeit, mindig képesek összeegyeztetni, a külföldről bennünket terhelő gazdasági érdekekkel. Éppen azért, hogy az alkotmányos rendünket biztosítani képes adóterheink, ne szaporodjanak.

Az országgyűlésben helyet foglaló képviselő testület tagjai pedig, minden egyes javaslatukkal és szavazatukkal, a népünk érdekeit képviseljék. Mert, ha az összjövedelmünk egy negyed részét adókra fordítjuk, akkor az állami rendszerünk már biztosan fenntartható. Ha pedig, az államunk több adót kíván, hát legyen gondja arra is, hogy magasabb legyen a jövedelmünk. Akkor annak arányában természetesen, megszaporodik a befizetett adó mértéke is.

Ha a jövedelmek lemaradnak, és az adóterhek szaporodnak, akkor az, nagyfokú elszegényedéshez vezet. Ezt a történelmi tényt tapasztaljuk meg most is. Amelyben az alapvető emberi jogaink sérülnek meg folyamatosan. Mégpedig, éppen az állami vezetésünk részéről sértik meg azokat. A képviselő testületünk jóváhagyásával.

Ha az államunknak, sokkal nagyobb adóbevételre van szüksége a fennmaradásához, akkor az, vagy a szükségtelen túlköltekezésnek, vagy pedig, az állami alkalmazottak túl nagy létszámával magyarázható.

Természetesen, a mai gazdasági állapotainkat, komolyan befolyásolja az a tény is, hogy nagyon sok adófizető állampolgárunk külföldön próbál szerencsét, így természetesen ott adózik, ahol éppen dolgozik. Ez komoly adókiesést jelent hazánknak. De túl azon, hogy éppen a dilettáns vagy korrupt ország-vezetés idézi elő azt, hogy ezek a honfitársaink kivándoroltak, az is tény, hogy ők nem is veszik igénybe azokat a társadalmi szolgáltatásainkat, amelyeket a szociális szféráink biztosítanak számunkra.

Ráadásul, hazánkba külföldről hoznak olcsóbb munkaerőt. Így a gazdasági egyensúly fennmaradhat ugyan, de az adórendszerünk felborul. Mert a hazánkba ingázó külföldi munkások, nem hozzánk adóznak. Vagy, ha adóznak is esetleg, az olcsó munkaerő éppen azt jelenti, hogy minimális adót fizetnek. Ami az elvégzett munka arányában, hazánk gazdasági megkárosítását képezi. A társadalmi stabilitásunk bizonytalanná válását.

Így a külföldről ingázó, olcsó munkaerőt képező emberek, a saját alapvető emberi jogaik javítása érdekében, végül is, a mi alapvető emberi jogaikat sértik, akaratlanul is. Éppen olyan módon, mint ahogyan a mi honfitársaink is, külföldi munkákra kényszerülve, folyamatosan elvonják magukat, a hazánkra irányuló alapvető társadalmi kötelezettségeik alól. Mert nem hajlandóak abban a társadalmi rendszerben adózni, amelyik nem biztosítja számukra a mérsékelt adórendszerével, az alkotmányos rendben meghatározott alapvető emberi jogainkat.

Közben a társadalmi apparátus létszáma, mindig ugyanannyi marad. Ennek a létszámnak a fenntartása, fokozott gondot jelent hazánknak. Főképpen akkor, ha az országunk gazdasági vezetését és irányítását, korrupt vagy dilettáns kormány és képviselői testület látja el. Így hazánk, gazdasági mélypontra süllyed. Amelyben az alapvető emberi jogaink, amit az alkotmányos rendszerünk eleve biztosít számunkra, nem teljesülhetnek.

Reális megoldás, csak akkor létezik számunkra, ha az országunk gazdasági helyzetét helyreállítjuk. Ami a megfelelő módon felfokozott jövedelmek mellett, legfeljebb egy negyed-jövedelemnyi adóterheket biztosít számunkra. Abban az esetben, élhetőbbé válik hazánk, és a külföldre kényszerült honfitársaink is hazajöhetnek végre. Mert az emberi szintű megélhetésük, itthon is biztosítva lesz. Ezzel párhuzamosan, kiszorulnak hazánkból, az olcsó munkaerőt jelentő külföldi munkavállalók. Mert minden országnak, saját magának kell biztosítania az alkotmányos rendben meghatározott alapvető emberi jogokat.

Hazánk nem képviselheti, külföldi munkavállalók alapvető emberi jogait. Éppen olyan formában, ahogyan a mi honfitársaink sem élvezhetik azokat az alapvető emberi jogokat, amelyek az adott ország állampolgárainak természetesen megjárnak. Az pedig, a mi államunk által generált társadalmi probléma, hogy külföldön, a korlátozott emberi jogok is jobbak, mint nálunk a korlátlanok. Mert bennünket, csak a saját kormányunk képes korlátozni. Sajnos, korlátlan módon.

Amíg nem változik meg értelmes módon, hazánk gazdaságpolitikai vezetése, addig számunkra, csak a gazdasági mélypont szemlélése marad. Amelyben az elszegényedés folyamata a természetes. Ezen változtatni jogi úton, csak a bennünket képviselő testületünk képes. De nekik, éppen az is az önként vállalt feladatuk. A népünk számára, a változtatás lehetősége jogtalan. Mert a jogot, a mindenkori politikai vezetés képviseli. Ilyen módon a természetes népakarat, csak erőszakos módon juthat érvényre. Tüntetések és zavargások árán.

De ezek a népi felbolydulások, nagyon sokba kerülnek hazánk számára. Ezért szükséges olyan társadalmi szintű szerveződéseket létrehozni, amelyek közvetlenül a képviselő testület tagjainak a munkáit értékelik. Éppen azért, hogy a társadalmi szintű képviseletünk a parlamentben, mindig napra kész lehessen. A törvényjavaslataik és szavazataik pedig, éppúgy vegyék figyelembe a kormány jogos politikai igényeit, mint a társadalom gazdasági érdekeit.

Mert a képviselők, alapvetően kettős feladat ellátására vállalkoznak. A politikai pártjaik képviseletében, az önkormányzati és kormányzati munkákat határozzák meg, amely az országunk zökkenőmentes irányítását garantálja. Másrészről pedig, annak a néprétegnek a képviseletét látják el a parlamentben, akik az őket jelölő politikai pártokat alkotják. Tágabb értelemben azonban, az egész népünk gazdasági érdekeit képviselik. Innen származik a beosztásuk neve is, amit a képviselőség jelent.

Így gyakorlatilag, minden döntés a képviselői testület hatáskörébe tartozik. Ami azt is jelenti egyben, hogy minden felelősség, éppen őket terheli. Mert demokratikus rend, csak az ő képviselői munkájuk által tartható fenn. Amennyiben pedig a képviselőink, nem végzik tisztességesen a munkájukat, akkor az egész társadalom látja kárát. Ez a demokrácia lényege. Gyakorlatilag azt is mondhatnám, hogy a demokratikus országok jóléte, éppen a képviselői testületük munkáin áll vagy bukik.

Mert a képviselőink, közvetlen módon látják és ellenőrzik a kormányzati és önkormányzati munkák menetét. Ennek függvényében, az esetleges politikai korrupciót vagy dilettantizmust, már csírájában el tudják fojtani. Meg van hozzá minden jogi eszközük. Ennél fogva, nem elég az, hogy az interneten lázító hangulatú bejelentéseket tesznek azokról a visszaélésekről, amit tapasztalnak, hanem meg kell tenniük az esetleges törvényes lépéseket is. Amit a szükségszerű feljelentés jelent. Mert a hatályos törvényeinknek, mindenkor az alkotmányos rendünket kell szolgálnia és védelmeznie.

Ennél fogva, a társadalmi biztonságunk és jólétünk záloga, mindig a képviselőink kezében van. Mert a kormányzati és önkormányzati szerveink, csak olyan munkákat végezhetnek, amelyikhez a képviselői testületünk is, a jóváhagyását adta valamikor. Ha pedig, elavulttá vált egy ilyen rendelkezés, hát törvénymódosító javaslattal élhetnek, hogy a folyton változó társadalmi rendünkben, az alapvető emberi jogaink, soha ne sérüljenek meg.

Ennél fogva, ha a képviselőink nem képviselnek bennünket kellőképpen, le kell váltani őket. Mert, csak olyan személyek tölthetik be ezeket a felelős posztokat, akik az aktuális népképviseletet komolyan is veszik. A komolytalan képviselet, szenvedést okoz a nép számára. Folyamatos elszegényesedést, és az alapvető emberi jogok egyéb csorbulását eredményezik.

Ezért tisztelettel javaslom azt, hogy a képviselőink munkája, folyamatosan legyen az érdeklődők szeme előtt. Ami azt jelenti, hogy a beadott törvényjavaslatok és a kialakult új törvénymódosítások szavazatait, folyamatosan ismerje meg a választóközösség. Felmérve ez által azt, hogy a képviselők parlamenti munkái, mennyire aktívak. Mert a passzív képviselők, nem képviselnek bennünket megfelelő módon. A passzív képviselők, a kormányt képviselik ellenünk. Társadalmi feszültséget okozva ez által.

A képviselőink folyamatos munkáit ismertető feladatot pedig, a hírcsatornáink biztosíthatják csak. Ha a riportereik nem kormánypárti érdekeket képviselnek csupán, hanem szabadon és tárgyilagos módon, értesítenek bennünket azokról a politikai munkákról, amelyek a mi képviseletünkben zajlanak a parlamentben. Mert ma még, egy olyan rendszerben élünk, amelyben a megfélemlített riporterek, szinte teljesen ki vannak rekesztve a parlamenti életből. Hogy az, a hátunk mögött, szinte teljesen ellenőrizetlen módon, akár ellenünk irányulva működhessen.

További tiszteletteljes javaslatom pedig, éppen az lenne, hogy a képviselőink parlamenti munkáit segítve, minden politikai párt, nyílt honlapon fogadja azokat a kérdéseket és javaslatokat, amelyek a nép részéről érkeznek, a parlamentben folyó tárgyalások felől. Mert a televízió és az intenet korában, hamarabb eljuthatnak a társadalmi észrevételek a képviselőinkhez. Így a jogosan felmerült kérdések és javaslatok, mielőbb a képviselőkhöz juthatnának, az aktuális pártjaik közvetítésével. Akik a nép által feltett kérdések és javaslatok által, még tökéletesebb módon láthatnák el a képviselői feladataikat. Mivel így, több nézőpontból szemlélve, tökéletesebb megoldások születhetnek egy-egy adott társadalmi problémára.

De mindenesetre, olyan jogos érvek is felmerülhetnének azonnal, amelyeket a képviselőink személyesen, nem is vetnének fel esetlegesen. Mert a képviselői szereplésük során, nem került a homlokterükbe az adott kérdés. Így minden képviselőhöz, tartozna egy olyan politikai honlap, amely a parlamenti munkáját olyan formában segítené, hogy a politikai pártja által megszűrt és jogi formában átfogalmazott módon közvetítené azonnal, a nép közvetlen észrevételei által felmerült jogos kérdéseket és javaslatokat.

Mert az alkotmányos alapokon nyugvó társadalmi rendszerünkben, csak ilyen módon valósítható meg ma már, a közvetlen népképviselet. Ami azt jelenti, hogy a képviselőink ugyan közvetett módon képviselnek bennünket, de mi, a nép, közvetlen módon befolyásolhatjuk az ő munkájukat. Mégpedig, a politikai pártjaik közvetítései által. Egyfajta elektronikusan digitális konferencia keretében. Mert, bár a képviselőink egyedül állnak ki és mondják el a véleményünket, de egyre többen követik őket a televízióban.

Az internet pedig, lehetőséget biztosít arra, hogy a politikai pártokon keresztül, minél gyorsabb jogos észrevételek és javaslatok vegyenek részt, a nemzeti szintű sorsunk alakulásában. Ilyen módon a kormányzati és önkormányzati munkák, folyamatos szabályzása valósulhat meg. Mégpedig, a társadalmi változások igényeinek naprakész észrevételeivel. Mert népjólét és alapvető emberi jogok ma már, csak ilyen módon biztosíthatóak.

Matécz Zoltán

matecz.zoltan@gmail.com

2017.04.01.

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://futotuz.blog.hu/api/trackback/id/tr1112393097

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása